Blog 7: Chiang Mai

22 november 2015 - Chiang Mai, Thailand

Het is zondag 22 november en de vriendelijke receptioniste regelde een songthaew voor 20 baht voor ons. De lokale prijs ipv 70 baht die we op de heenreis betaalden. Alle beetjes helpen! Om 10.20 uur namen we de bus 11 van Lampang naar Chiang Mai waar we 2 uur later aan kwamen. We deelde een songthaew met een stel uit Parijs en dropte onze bagage in het hotel.

Gewapend met een plattegrond in de hand gingen we Chiang Mai in en bezochten we een tempel. We merken al gelijk dat dit een super grote stad is, enorm chaotisch en vol met toeristen.

Rond 16.00 uur waren we aangekomen bij de Sunday Market. We dachten dat dit misschien een klein straatje was maar keken onze ogen uit hoe groot het was. We konden het niet aflopen! Overal kraampjes met eten, kleding en souvenirs. Ondanks de drukte een enorm was de sfeer heel gezellig. Rond 22.00 uur gooide we de handdoek in de ring en liepen we terug richting ons hotel Winner Inn.

Maandag werden we om stipt 13.00 uur opgehaald om te gaan ziplinen met Eagle Tours. Rond 14.00 uur arriveerde we op het park waar we een korte uitleg kregen over ons gekozen pakket (http://www.eagletrackchiangmai.com/?display=map&id=2) en werden we in ons harnas gehezen. We waren maar met zijn tweeën en onze twee begeleiders Simon en Sid. De eerste
paar keer waren een beetje onwennig maar al gauw kregen we er lol in en gingen we sneller. Het verschil met ziplinen in Australie was dat je hier zelf moest afremmen met een bamboe stok. Dat is even wennen, haha. In het parcour zaten ook 2 abseil stukken: 1 van 20meter en 1 van 40meter. Wat gaaf! Na het ziplinen liepen we langs een waterval terug en kregen we een lunch aangeboden. Maar niet voordat hij ons een paar grote spinnen liet zien waarvan 1 van 13centimeter!  Rond 16.00 uur werden we terug gebracht naar ons hotel. Wat een gave dag. Yes we did it!

Dinsdag 24 november werden we wederom om stipt om 8.00 uur opgehaald. Geen Thai-time in Chiang Mai. Onder begeleiding van onze gids Mr. Hand (Khong) vertrokken we per minibusje richting Doi Inthanon. Onze eerste stop was bij de Wachirathan waterval. Een prachtige waterval van 40 meter vergezeld door een paar regenbogen. Vervolgens gingen we naar een Karen dorp waar van oorsprong Burmese mensen wonen. Hier maken ze prachtig handgeweven gekleurde kleden en gewaden. Volgens hun traditie dragen vrouwen vanaf kinds af aan een lang wit gewaad. Zodra ze een partner toegewezen kregen en trouwen mocht ze kleuren dragen. Na wat knuffelen met schattige kleine puppy's en een klein schattig kindje blij maken met een ballon. Gingen we naar de Sirithan waterval, wederom een prachtig plaatje om te zien. We vervolgden onze route naar een fruit en groenten markt van de Mong volk (van origine Chinezen). Na de lunch gingen we naar het hoogste punt van Thailand op 2565 meter, waar het maar liefst 15 graden was. Door naar onze laatste stop de Pagodes. Twee tempels gebouwd door Thaise militairen ter ere van de Koning en Konings 60e verjaardag. De tempel ter ere van hun koning heeft een jaar in beslag genomen, de tempel voor de koningin wel 3 jaar door alle prachtige details. Vanaf de tempels hadden we een waanzinnig mooi uitzicht over de bergen.

Eenmaal terug bij ons hotel hebben we ons snel omgekleed en liepen we gauw de stad weer in voor de openingsceremonie van Loi Krathong. Diverse scholen streden tegen elkaar voor de mooiste kostuums, lantaartjes etc. Hierop volgde een mooie parade met muziek, dans en lichtjes.

Wat een heerlijke dag weer.

1. Paula:
    25 november 2015
    Hi Jessica,
    Good to hear your stories! Great way to keep us up to date.
    Enjoy every minute!
    much love,
    Paula
  2. Jannie:
    25 november 2015
    Het is iedere keer weer spannend wat jullie belevenxxx