Blog 14: Ao Nang - Krabi

27 december 2015 - Ao Nang, Thailand

Lieve allemaal,

Bedankt voor jullie reacties en leuk te zien dat mijn blog gelezen wordt. Mijn blog is meer een dagboek geworden wat ik als boek ga bundelen als ik terug ben van dit avontuur :-). Zoals eerder aangegeven hebben we een ongeluk gehad welke op 2 januari heeft plaatsgevonden. De dagen hierna zullen missen in mijn blog.

Zondag 27 december

Zoals pa altijd zei " s'avonds een meid, s'morgens en meid". Om 4.30 uur lagen we in bed en om 08.00 uur ging vrolijk de wekker. Gauw de ferry voor vanmiddag boeken en onze backpacks inpakken, oepsie!

Toen we dat gedaan hadden zijn we nog even lekker ons bedje in gekropen voor een uurtje slaap.

Om 12.00 uur werden we opgehaald voor onze transfer naar de ferry. Bij de ferry ging letterlijk het raam open, glijplank van binnen naar buiten en de baggage werdt zo het ruim uit gegooit de kade op. Only in Thailand! haha

Om 13.30 uur vertrok de boot richting Krabi. Onze eerste stop was Railey Beach. Omdat de ferry boot daar niet kon aanmeren werden mensen met longtail bootjes opgehaald en naar het strand gebracht.
Tien minuten later gingen we naast een andere ferry liggen midden op zee. Er werd een loopbrug gecreëerd en hup de mensen mochten op open water van de ene boot naar de andere boot lopen want die ging naar Phuket. Zie je dat al voor je onderweg naar Texel, midden op zee, even overstappen op een andere boot naar Ameland? Haha

We varen een stukje verder langs parel witte stranden met op de achtergrond prachtige groene kalkstenen rotsen. Wauw! Volgens mij zijn we in paradijs! Bij aankomst stonden er allemaal tuktuks die de toeristen maar al te graag naar hun accommodatie brachten. Maar bij de prijs van de ferry zat vervoer van en naar je accommodatie inbegrepen. Mocht ook wel want het ticket was 550 baht! Helaas wisten alleen niet alle toeristen dit. We werden aan het einde van de hoofdweg afgezet en moesten een dood lopend zijstraatje in lopen. We slapen de komende 1,5 week in Ao Nang Pearl Resort. Op Expedia ziet het er super leuk uit! We betalen iets meer zodat we een zwembad hebben, maar dat mag ook wel zo richting het einde van het jaar. Ondanks dat het een dood lopend straatje is kunnen we de ingang maar niet vinden. We lopen een paar keer heen en weer en gaan uiteindelijk een tuin in die eruit ziet als een jungle. Slecht onderhouden en spookachtig verlaten. We komen aan bij een klein barretje wat een receptie moet voorstellen. Het is enorm smerig overal en er rennen meerdere grote blaffende honden op ons af. We drukken een paar keer op de bel...maar geen gehoor. Uiteindelijk roepen we een paar keer en komt er een man, onder het vuil met gaten in zijn kleding op ons aflopen. Hij stelde zich voor als Retro, een Zwitsenaar en eigenaar van deze accommodatie. Hij bracht ons naar onze kamer en gaf uitleg over hoe alles werkte. De kamer was groot en simpel maar zag er op het eerste gezicht prima uit. We legden onze tassen op de grond, deden de airco aan en gingen even op bed zit. We zijn inmiddels gewend dat de matrassen in Thailand keihard zijn, maar toen we gingen zitten zakten we 20cm naar beneden en de vering prikte ons in de bips! Auw! Toen we naar de badkamer gingen schrokken we ons rot van de wc en ook op het bed rand lag een enorme laag stof. Wauw, dit is smerig. Toen we de koelkast opentrokken voor wat drinken was dit ook al ver over datum en over de rest zullen we maar zwijgen. We hebben gelijk een mail naar agoda gestuurd en schoonmaak middelen gehaald. Bah bah

Maandag 28 december
We hebben enorm slecht geslapen vannacht. De airco heeft maar 1 stand en dat is vriesstand en de honden blaften enorm hard om 03.00 uur.

Met 10 minuten lopen zitten we gelijk op de hoofstraat en om de hoek zit gelijk een 7-eleven. Dat is echt super fijn! We huurden een scooter voor 200 baht en reden eerst naar het strand van Ao Nang Bay zelf wat eruit zag alsof we op de Costa de Sol waren zo druk! Dus zonder kaart op avontuur, dat is het leukste! Na 20 minuten tijden kwamen we uit bij Klong Muang Bay Hier hebben we bij een strand karretje heerlijke kipsate met zelf gemaakte pindasaus gegeten.
Klong Muang Bay heeft een super mooi strand met een eilandje ervoor waar we naar toe zijn gezwommen. Het water was echt heerlijk! Aan het strand zaten allemaal luxe resorts waaronder het Nakamanda resort waar we net deden of we er sliepen en lekker het zwembad in zijn geplonst, haha. Na een relaxed dagje strand en zwembad scooterden we terug naar Ao Nang Pearl. We stopten bij één van de straat tentjes waar Tal gefrituurde garnalen haald die ze heerlijk vond en ik een kipsate en gepofte aardappel. Heerlijk! Je betaald er echt bijna niets voor! We pakten de scooter naar een bar iets verderop waar een full moon party zou zijn. Toen we het eindelijk gevonden hadden was het helemaal leeg. Gelukkig hadden ze goede muziek en een pooltafel! Na een paar potjes pool reden we een stukje terug waar we een verborgen pleintje vonden vol gezellige cafés en een aantal 'she-males' hihi. We besloten nog 1 drankje te doen voordat we naar huis gingen. Al gauw raakten we aan de praat met een super gezellige vriendengroep uit Zuid Afrika. We hebben met zijn allen gepooled, een paar drankjes gedaan en super veel lol gehad. Dat "ene" drankje werd al gauw half 3. Wat een top avond!

Dinsdag 29 december
Vandaag doen we lekker rustig aan! We pakken onze zwemspullen, smeren ons goed in, ruilen de scooter om voor eentje met remmen, haha, en kiezen voor het strand van Ao Nang beach. Super druk maar wel lekker dichtbij! Via de boulevard lopen we helemaal naar het uiteinde van het strand dat tegen een kalkstenen rots aan ligt. Net uit een film!
s'Middags spreken we af bij het hotel met de groep die we gister hebben ontmoet. Hun hebben een heerlijk hotel waar we met zijn allen bij het zwembad gerelaxt hebben. Heerlijk dagje zo!
Morgen is één van hun jarig en we worden uitgenodigd voor een verjaardagsdinner met zijn allen vanavond. Daar zeggen we geen nee tegen! Daarna hebben we met zijn allen een drankje gedaan en gingen de voetjes van de vloer. Wat een bijzonder leuke groep, super gezellig!

Woensdag 30 december
De groep vroeg of we zin hadden vandaag mee te gaan op een boot trip vandaag naar verschillende omliggende eilanden. Twee super leuke Canadese meiden, die ze eerder ontmoet hadden ontmoet, sloten zich ook aan! Super gezellig!

De boot stopte voor een snorkel tocht bij Phra Nang Cave. Tevens konden de "dare devils" hier rotsklimmen hierna varen we naar Tup eiland, Chicken eiland en Poda eiland.

Het snorkelen was niets bijzonders maar dat was ook niet nodig. Op de boot was hwt super gezellig met zijn negenen! Wat een toffe middag!

Tegen het einde van de middag werden we met kleine bootjes naar Railay Beach gebracht. Terwijl we op het goudkleurige zand zaten zagen we de zon in de zee zakken. Wat een bijzonder moment, wauw!
Met longtail bootjes werden we weer ter naar de boot gebracht waar een buffet dinner voor ons klaar stond. Het is inmiddels donker en als we een stukje verder varen legt de kapitein de boot stil. Er worden touwen achter de boot het water in gegooid en vol adrenaline springt iedereen het water in en houd zich vast aan de lijnen. De bemanning telt af 3...2...1...en dooft alle lichten. Het is pikke donker! Druk beginnen we allemaal te trappelen onder water en zien we het
plankton oplichten. Magisch! Geen woorden voor. Wauw wat gaaf!

Terug op de pier kijken we nog een vuurwerkshow die wordt gegeven door één van de bemanningsleden. Na een uur wachten was eindelijk ons busje er die ons terug bracht naar de accommodatie. Na een korte opfrissing doen we nog een drankje want we hebben nota bene een verjaardag te vieren en de avond is nog niet om. Wat een gave dag zeg!

Donderdag 31 december.
Nagenietend van een top dag gisteren nemen we rond 14:00 uur afscheid van de groep. Wat een geweldige groep vrienden!
We pakken de scooter en rijden naar Krabi stad om te winkelen bij een shopping outlet. Het was even zoeken maar we hebben het gevonden!

Op de terug weg halen we bij een kraampje langs de straat een kipsate'tje, heerlijk! Deze ga ik echt missen straks.

We halen wat te drinken en lopen richting het volle strand waar mensen allemaal wensballonnen oplieten. Blijft een magnifiek gezicht!

We tellen af naar 00.00 uur en het vuurwerk begint om ons heen te knallen. Wat een gave manier om het nieuwe jaar te beginnen. Hup de kroeg in en lekker dansen!!

Vrijdag 1 januari
Vandaag hebben we lekker uitgeslapen, het is ten slotte nieuwjaarsdag! We regelen nog wat dingen voor Singapore en gaan s'middags lekker naar het strand.
Op de terugweg halen we nog wat avond eten en op de kamer kijken we een filmpje. Lekker relaxt dagje zo.

Zaterdag 2 januari
Tijd om er weer op uit te gaan! We pakken de scooter en rijden naar het strandje waar we al eerder zijn geweest Khlong Muang beach. Helaas kunnen we over deze dag maar heel kort zijn. Als we terug rijden richting Ao Nang worden we uit het niets van achter aangereden door een minibusje. Hij reed veels te hard en had ons te laat gezien. Omstanders helpen ons met het schoonmaken van de schaafwondjes en halen drinken voor ons. Super lief.
De volgende dagen bestaan uit kliniek bezoekjes waarbij de wondjen opnieuw worden schoongemaakt en veel rusten in verband met de spierpijn en blauwe plekken. We hebben enorm veel mazzel gehad! Geen botbreuken, geen verbrijzelingen en gezicht/hoofd alles heel! Dat dit nou net moet gebeuren aan het einde van onze 2 maanden reizen door thailand. Balen!