Eerste dagen in Bangkok

10 november 2015 - Bangkok, Thailand

Sawadee kha vanuit Bangkok,

Helaas heeft mijn nieuwe tablet het na een dag al begeven, vandaar een verlaat bericht vanuit het diepvries business center van ons hotel.

De heenreis verliep allemaal goed. We vlogen met de nieuwe Dreamliner van Qatar Airways naar Doha, vanwaar we door vlogen met de nieuwe Airbus naar Bangkok. Wat een groot vliegtuig is dat! Wauw!

Eenmaal aangekomen op de luchthaven van Bangkok mochten we eerst in een lange rij staan voor de douane voordat we een paar stempels rijker waren. Onze bagage lag al op de bagage band en hup door naar buiten waar we de eerste klap van de hitte en luchtvochtigheid kregen. Na ongeveer 45 minuten kwamen we in ons luxe Montien Riverside hotel aan. We checkten in en kregen een kamer op de 25ste verdieping, wat gegarandeerd staat voor een geweldig uitzicht. We maakte er een relax dagje van en aten s'avonds in het hotel.

De eerste dag namen we een taxi naar Grand Palace waar we in een mooi school uniform werden gehezen zodat onze schouders bedekt waren. Indrukwekkend om alle mooie kleuren en details te zien. Ook gelijk kennis gemaakt de Thaise cultuur en geloof. (schoenen bij tempels uit, schouders en knieeen bedekt) Gezien de drukte ook erg populair, het stikt hier van de Chinezen! Ze zitten ook overal, haha. We naderen het middaguur en dus ook steeds warmer en benauwder. Veel drinken en genoeg stops houdend gingen we verder naar de boeddhistische tempel Wat Pho. Erg indrukwekkend allemaal maar na 2 bezichtigingen en al het glitter en goud vonden wij het mooi geweest. Hup de taxi in terug naar het hotel! En dat was nog een uitdaging....de heenreis vanaf het hotel ging netjes op de meter, 100baht dat is ongeveer 3.60EU maar voor de terugreis vond elke taxi chauffeur het te ver en vroegen ze minimal 400baht. Na 6 taxi's konden we iemand vinden die ons voor 150baht bracht, ook prima :-)

S'avonds pakte we de shuttle bus van het hotel naar Asiatique om een hapje te eten en rond te snuffelen bij de marktkraampjes. Asiatique is opgedeeld in 4 delen: www.thaiasiatique.com/index.php/en/view/page/getting-around en enorm groot!

Dag 3 in Bangkok zijn we naar het backpackers walhalla gegaan: Khao San road. Hier hebben we lekker rondgestruind en gegeten. Overdag is het een beetje uitgestorven maar s' avonds schijnt het hier een groot feest te zijn en dat zagen we ook wel aan de hoeveelheid restaurantjes en barretjes. We trokken de stoute schoenen en wildenn de TukTuk eens proberen. We hebben natuurlijk alle verhalen op het internet gelezen en dachten: dit willen wij ook eens proberen! We kunnen jullie nu vertellen: alle verhalen zijn waar! haha. Voor 40 baht zouden we langs een aantal bezienswaardigheden rijden. Na de eerste tempel wou hij naar een Toerist Information Center rijden. Toen wij aangaven dat wij niets zouden boeken zei hij dat hij benzine zou krijgen als we naar binnen zouden gaan, en vroeg of wij 10 minuten naar binnen wilden, wat wij geen probleem vonden. Binnen liepen gelijk 5 mensen op ons af en moesten we gaan zitten. Op het moment dat wij vroegen om informatie reageerde de vrouw ''So no booking?"....en we werden de deur uit gewezen haha. Toen we terug naar de Tuk Tuk liepen zei de man ''dit is geen 10min''. Toen begon de ellende...hij wilde naar nog een Toerist Information waar wij geen zin in hadden, toen was het ''FUCK'' en nog een paar woorden. Wij hebben de man 40baht gegeven en zijn uitgestapt. Houdoe! hahah

We hebben nog wat rond gelopen namen de taxi naar het hotel en zijn s' avonds weer naar Asiatique Night Market geweest.

Dag 4 in Bangkok en we kunnen nog steeds niet wennen aan de benauwdheid en de warmte. Met een gezicht als een tomaat lopen we hier rond en een waaier! Vanmorgen zijn we om 07.30 opgehaald door een reisbureau welke ons meenam voor een halve dag excursie naar Damnoen Sadauak Floating Market. We stapten op een bootje, aten lokaal fruit en leren beetje bij beetje hoe we moeten onderhandelen. Het blijft moeilijk maar we merken wel dat het noodzakelijk is omdat ze echt idioot hoge bedragen vragen.

Morgen laten we Bangkok achter en nemen we een taxi naar Ekama. Vanaf Ekama gaan we met de bus naar Rayong/Ban Phe. Vanaf Ban Phe nemen we de boot van ongeveer 45 minuten naar het eiland Koh Samet. De GoPro in de aanslag, wij zijn er klaar voor! Laat de reis maar beginnen!

Veel liefs,

Jessica

1. Sabrina Grooters:
    10 november 2015
    Hoi Meid. Dit heet nog eens genieten. Heerlijk allemaal.
    Blijft spannend. Knuffel
  2. Zusje:
    10 november 2015
    Heel leuk om te lezen:)!!
    Wat hebben jullie in 4 dagen al veel gedaan en gezien. En inderdaad: na 4 dagen is het fijn om ook weer uit Bangkok te vertrekken.

Ik kijk alweer uit naar jullie volgende verhaal en natuurlijk de foto's!
  3. Zusje:
    10 november 2015
    En wat een verademing zal dat zijn na 4 dagen in een omgeving met veel smog. Heerlijk die frisse lucht tegemoet reizen..!
  4. Maurina:
    10 november 2015
    Jullie gaan gelijk goed van start zeg! Lekker veel gezien al en gedaan.

Ik kijk uit naar het volgende verslag en de foto's.

Have fun!
  5. Jose:
    10 november 2015
    Erg leuk om te lezen... Jullie zijn goed bezig! Op naar het avontuur, ik kijk er naar uit...

jose
  6. Canisia:
    10 november 2015
    Nou nou wat je in 4 dagen al niet kunt zien en meemaken. Dit is nog maar het begin. Laat je niet oplichten twee mondige dames kletsen ze niet zomaar onder de tafel.
    Geniet ervan leuke foto's ik blijf je blog volgen.
  7. Patrick:
    11 november 2015
    Ik krijg het er benauwd van! :-P Geniet volop van wat jullie allemaal nog voor mooie dingen tegen gaan komen, terwijl intussen mijn wekker af gaat en er weer een werkdag tegen aan kan! Grrrrrr.... Haha! Tot snel!
  8. Ageeth:
    11 november 2015
    Haha ja die tuktuk willen altijd benzine geld krijgen. Dat is inderdaad bekend. Maar jullie hebben al veel gezien en gedaan, en ja bangkok is een geweldige stad, maar 4 dagen is genoeg. nu lekker relaxen. Veel plezier
  9. Valentina:
    11 november 2015
    Leuk verhaal, prachtige foto's!
    Enjoy!!!
    xxx
  10. Bernadette:
    11 november 2015
    En daar sta je dan, zomaar ergens anders in de wereld, geniet ervan elke dag..... van alles xx
  11. Esmeralda:
    11 november 2015
    Wat super leuk om dit allemaal te lezen.
    Jullie genieten vast ook van dat heerlijke eten zeker?
    En veel plezier op Koh Samet, wij zijn op Koh Samui geweest.
  12. Karoline:
    11 november 2015
    Wow!! Wat een heerlijk verhaal en beeldende foto's. Ze ademen Bangkok en de cultuur. Dank voor t delen! Fijn om mee te kunnen genieten van jullie reisverhalen en zo ook meegenomen te worden in eigen herinneringen. Geniet er van ladies!
  13. Patricia Pen:
    11 november 2015
    Leuk om te lezen en wat hebben jullie al veel gedaan, het is net of jullie er al heel lang zijn :-) Geniet straks maar van Koh Samet en ik kijk uit naar de vervolg verhalen. Dikke kus XXX
  14. Barbara eising:
    23 november 2015
    wat een leuk verhaal! lekker genieten jullie en ik kijk uit naar jullie vervolg verhaal. liefs Barbara