Blog 9: Phuket - 1

26 november 2015 - Phuket, Thailand

Lieve allemaal,

Heel erg bedankt voor jullie berichtjes. Laatste blog was alweer even geleden, we hebben in de tussentijd ook weer zoveel gezien en gedaan maar ook heerlijk gerelaxt. Veel lees plezier!

Donderdag 26 november - Phuket

Na een korte nacht ging onze wekker om 04.00 uur. Om 04.15 uur belde de receptie al op: 'it's time to go to the airport miss'. Na een korte rit van 15 minuten kwamen we aan bij de luchthaven van Chiang Mai. Gelijk bij de entree gaan onze bagage en wij zelf door de scan. Na het droppen van onze bagage wachten we boven tot de gate open gaat. De vlucht was volledig afgeladen en na een korte vlucht van 2 uur (met je benen in je nek) komen we aan in Phuket. We merken al gauw dat de prijzen hier stukken hoger liggen als we 750 baht moeten betalen voor een transfer naar onze accomodatie Taro Hotel.

Eenmaal aangekomen bij ons hotel was er niemand te bekennen. Gelukkig kon de schoonmaakster ons de sleutel geven. We hadden een bungalow welke van buiten versierd was met bamboe en van binnen modern aangekleed. Tevens zat er een klein zwembad bij het complex. Heerlijk als we straks van het strand afkomen. We hadden ons snel opgefrist en liepen richting de duikschool om een oude schoolvriend van Talitha op te zoeken. We boekten een proef duikles voor haar en hebben met zijn allen gezellig wat gegeten en gedronken op het strand. De rest van de middag genoten we op Kamala Beach.
S'nachts waren de stoppen van onze bungalow uitgeslagen waardoor de airco niet meer werkte!  Wat een nacht.

Vrijdag 27 november
Vandaag was de grote dag! Om half 10 werden we verwacht op de duikschool voor de introductieduik van Talitha. S'morgens werden we overladen met informatie d.m.v een video over duiken. Mooie gelegenheid voor mij om alles weer op te frissen na mijn laatste duik 2 jaar geleden in Australië. Daarna werden we met een grote pick-up truck naar een nabijgelegen resort gebracht met zwembad waar Talitha alle oefeningen voor de Open Water Certificaat mocht oefenen en een proefduik maakte. Na deze leerzame dag namen we afscheid van de duik instructeur en deden we een korte siësta op het strand.
Eenmaal terug gekomen bij onze bungalow werden we opgewacht door de aardige dame van het hotel Nadine. Omdat de airco niet werkte kregen we een upgrade naar een enorme kamer met keuken en alles erin. Voorbij het mega grote bed waren enorme schuifdeuren en zodra we die opende liepen we met 2 stappen zo het zwembad in. WAUW! Wat hebben wij een zwaar backpackers leven haha. Je kan wel raden wat wij gelijk deden! Plons!

Zaterdag 28 november
Voor vandaag hebben we een scootertje gehuurd en vertrekken we naar het noorden. Als snel komen we er achter dat ze van verkeersborden, richtingaanwijzers of überhaupt verkeersregels niet gehoord hebben. Hier in Thailand bepalen ze hun eigen regels. Na wat zoeken komen we aan bij Surinat Marine National Park. Wat je eigenlijk geen 'National Park' mag noemen gezien de staat ervan.
Wel hadden we een mooi uitzicht op de brug die het vaste land en eiland Phuket met elkaar verbinden. Ons benzine peil stond al aardig laag en we stopten bij Thaise mensen met de vraag of zij benzine hadden. Er kwamen 2 groengekleurde drankflessen tevoorschijn. Misschien hadden ze ons verkeerd begrepen? Maar nee hoor, ze opende het zadel van onze scooter en gooide de flessen leeg in de tank.
We scooterde een stukje terug naar Saikaeo Beach. De zee was enorm ruig maar de verkoeling was meer dan welkom. Na wat gegeten te hebben bij een lokaal tentje scooterde we iets verder. Ik zag een eilandje in de verte en dacht: dat is misschien mooi snorkelen!  Eenmaal daar aangekomen bleek het eb te zijn en konden we zo naar het eilandje lopen. Het leek wel spookachtig verlaten. Boten die op hun zij lagen, verlaten eiland met rotsen, hotels half afgebouwd. We kwamen een Frans stelletje tegen die ons wist te vertellen dat de bouw van de hotels 6 maanden geleden stop is gezet. De lokale bevolking had de toegangsweg geblokkeerd voor de bouwlui. De hotels die gebouw werden bevinden zich in een National Park en zou veel schade aan de omgeving aanrichten. 2 jaar lang heeft de bevolking er voor gevochten en diverse instanties benaderd. Een half jaar geleden kregen ze het er eindelijk doorheen! De hotels stonden er al, badkamers waren al geplaatst en zelfs de bedden staan er al in.
De lucht werd steeds donkerder en we besloten snel terug te gaan. Eenmaal terug in onze hotel zagen we een berichtje van Sebastiaan (bekende van Talitha). We spraken om 21.00 uur af bij de Crazy Bar. De bar was afgeladen met mensen van de duikschool, super gezellig! Een paar uur later namen we met zijn 12e twee songthaew 's naar Patong.  Patong is het meest toeristische gedeelte van Phuket.
We keken onze ogen uit! Keiharde muziek, felle lampen en schaars geklede dames (of voormalige heren) stonden overal te dansen en proppen. We bezochten een aantal dansgelegenheden en het was een super gezellige avond!

Zondag 29 november

Voor vandaag staat het zuiden op het programma. Daar we gisteren flinke stukken hebben afgelegd beperken we ons vandaag tot Karon en Kata Beach. Beide prachtige stranden maar niets te zien met snorkelen helaas. Op de terugweg stopte we bij Patong om wat te eten en stuitten op een enorm groot overdekt winkelcentrum. Wat vervelend nou! We hebben lekker rondgeslenterd en gegeten. Toen we terug moesten scooteren plensde het keihard! We twijfelde omdat we niet graag in het donker heuveltje op, heuveltje af door de stromende regen wilden scooteren maar het zag er niet naar uit dat het gauw zou stoppen. Als twee verzopen katjes kwamen we aan bij onze villa, na een warme douche lekker ons bedje in.

Maandag 30 november

Vandaag zijn we naar Leam Sing gegaan. Een klein baaitje naast Kamala Beach. Voor 100baht per persoon (2,70€) lagen we de hele dag op heerlijke Beanbags. Het was de hele dag bewolkt wat erg aangenaam was en zorgde voor de nodige verkoeling. Na de nodige siësta (vermoeiend hoor al dat backpacken, hihi!) Hebben we s' avonds gezellig met Sebastiaan gegeten.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ageeth:
    13 december 2015
    Wat heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten. En het brengt mij ook terug in de tijd, met herinneringen. Geniet nog maar lekker.
  2. Canisia:
    13 december 2015
    Het zier er weer prachtig uit daar veel plezier nog
  3. Jannie:
    16 december 2015